Un exercici deliciós: els terços i la dècima d’en Xavier Marcet

Gràcies a l’Anna cabanyes m’he assabentat de l’entrada al blog d’en Xavier Marcet titulada La Universidad de los tercios. `Décima de impresiones on tracta diferents aspectes de la governabilitat de les nostres universitats. Vaig tenir-lo de professor en un curs de formació en comunicació unviersitària, fa un parell o tres d’anys, a la Universitat Politècnica de Catalunya.

Hi coincideixo en gran part, per no dir en gairebé tota. I ha gosat dir alguna cosa que jo a vegades dic: Creo sinceramente que se equivocan insistiendo en Latinoamérica. Evidentment no és pas res d’antagonisme, enemistat o rebuig, sinó d’oportunitat i de saber on ens trobem en el món d’avui: a Europa.

Discrepo quan diu Por qué no podemos hablar abiertamente de que nos gustaría tener a los mejores alumnos, que sería bueno competir por ellos y que fueran una fuerza interna de autoexigencia. millor dit, vull complementar-ho amb no inportar-me els estudiants que se’ns donen, sinó fer-los aprendre el millor que es pugui i fer-los obtenir un grau, postgrau o doctorat, aprofitatn el millor que poden donar de sí. Hem de servir als més preparats i dotats, captar i retiner talent, però també recordar que som servidors socials, i que hem d’atendre les ganes de tothom d’estudiar. I dir-los que no n’hi ha prou amb tenir-ne ganes, perquè cal tenir també certes capacitats i habilitats.

Podria estar una bona estona comentant l’entrada, però crec que el millor és llegir-la

Ahir i avui he estat en reunions de les que parla en Xavier. Puc assegurar que hi ha ganes de fer bé les coses i de canviar per millorar. `

Gràcies, Xavier Marcet.

4 thoughts on “Un exercici deliciós: els terços i la dècima d’en Xavier Marcet

  1. Miquel,
    Oi, què és bo? El tema d’Amèrica Llatina és paradigmàtic. Com tu fas, jo no vaig insistir en comentaris. No hagués millorat l’original.

  2. Intentaré, desde mi humilde base, solaparme a un ámbito del cual no formo parte, ni entiendo como para considerame parte de él. Perdone mi atrevimiento, mi valentía que, después de meditar, nace sin rumbo alguno.

    Veo que algunos se han tomado el atrevimiento de identificarse con Shakespeare, más aún se han identificado y hasta cierta medida se han metido en los personajes de Romeo y Julieta.

    Dejemos el peloteo para otras ocaciones. El escrito del Sr Marcet es muy bueno. Y dice lo que todos sabemos, sólo que ha tenido el coraje de decirlo. Por tanto, menos actos teatrales, ni actos de sorpresa ante el escrito. No viene de ahora, lo que el Sr Marcet ha dicho.

    Después de tan claro escrito tenemos el atrevimiento de encatarnos en su lectura. No es momento de encantamientos. No veo que, después de la creación de ACUP, se trabaje sobre un plan conjunto de objetivos. O el equivocado soy yo y nos estaís preparando una grata sorpresa para el año nuevo.

    El Sr Canela admite que la UB trabaja sobre el plan aplicado a la University of Manchester, por qué no se aplica al resto de Universidades catalanas si tiene unas buenas expectativas. No entiendo qué haceís, teneís la oportunidad de cambiar, de mejorar, de poder influir en un futuro mejor para todos, responsabilidades y no teneís la suficiente, perdonen aquellos que la tengan, madurez como para liderar, por ejemplo, el Proceso de Boloña, aumentar las plazas para el retorno de los jovenes investigadores, etc. Sé muy bien que se ha hecho mucho por la Ciencia, pero parece que no hay una amplia recepción por parte de la sociedad, pero me pregunto: és motivo para parar, és motivo para que le demos la espalda a aquellos que si tienen interés, és motivo para bajar la cabeza y resignarse, és motivo de dejarlo todo a la suerte, és motivo para no creer. Creo que no es el momento de encantarse y permitir que lo planteado por el Sr Marcet se aplique.

    Sr Duran: no lo felicite por el escrito, sino por su coraje de decirlo. Me parece una barbaridad, lo que opina sobre América Latina, una auténtica barbaridad que me tomo el atrevimiento de recomendarle que si reflexiona, no lo hubiese dicho y aún menos con el estilismo utilizado en su redacción. La Universidad ha de mirar hacia dónde pueda captar talento y éso no tiene lugar, ni procedencia.

    Pienso lo mismo que en el primer párrafo. Perdonen mi atrevimiento.

    Muchas gracias,

    Martín.

  3. En cap cas jo vaig escriure res contra els estudiants i investigadors de Llatinoamèrica… només vaig comentar el que deia en Marcet: la insistència a vegades excloent en Llatinoamèrica, oblidant altres llocs del món. Estic totalment d’acord amb el que diu en Marín, naturalment!

Comments are closed.